torsdag 5 augusti 2010

Lemonad


Home made...


lemonad!


Dessa fina behållare kommer från Pottery Barn. Både snygga och praktiska!
Förra året gjorde jag lemonad av citron och lime och den blev sååå himla god!
I år har jag tyvärr inte tagit mig tid till att göra den svalkande drycken. 
Kanske hinner jag till helgen?!

Recept:

4 st citroner
3 st lime
1,5 dl socker
7,5 dl vatten  


1. Koka upp socker och 1, 5 dl vatten i en kastrull tills 
vätskan blir klar och låt svalna.

2. Pressa juice av 3 citroner och 2 lime. 
Tvätta en citron och en lime och skär i tunna skivor.

3. Blanda alla ingredienser i en tillbringare.

Tillsätt is och vatten och rör om.


1 kommentar:

  1. Mmm det lät uppfriskande och gott.

    Tack för tipset om min sida, men den är tyvärr borta :( Får göra om den efter hand.

    Kram Cattis

    SvaraRadera